zaterdag 22 maart 2008

Muziek en de FIJNE TIJD 1987

Zo rond november 1987 bracht Willy DeVille (bekend van zijn Spanish Stroll precies 10 jaar eerder als Mink DeVille) een single uit (het werd slechts een tip in de Nederlandse Top 40), geheten 'Miracle' . Ik vond dit nummer maar matig. Toch haastte ik me naar de platenzaak om er een te kopen. De reden was, dat ik op de radio de B-zijde hoorde. Kennelijk was de DJ dezelfde mening aangedaan en hij zei toen letterlijk, dat 'I Call Your Name' de B-zijde was van 'Miracle'. Toen ik bij de platenzaak aankwam, vroeg ik aan de eigenaar of hij de single in huis had. De eigenaar bevestigde dit en ik vroeg toen of ik de single even mocht zien en vasthouden. Vreemd genoeg had hij geen bezwaar. Ik kocht de single meteen, want inderdaad was de B-zijde 'I Call Your Name' en ik legde dit uit aan de verkoper, dat dit nu de reden was van mijn aanschaf. Hij begreep het, want hij wist er ook van. Er zijn diverse versies in omloop van dit nummer, maar de oorspronkelijke heb ik (ruim 20 jaar later) nu van vinyl geripped. Inmiddels heb ik de single ook als CD-single in huis (die kocht ik in 1988). De CD-speler was toen in opmars, dus CD's op zich waren nog niet 'in'.
Op het nummer is de aanwezigheid van Mark Knopfler duidelijk te horen.

De foto van de single is duidelijk afwijkend van de foto van de LP met dezelfde naam.


De achterzijde van de hoes toont andermaal een afwijking vergeleken met de foto van de LP. Merk op dat 'I Call Your name' de B-zijde is en dat Mark Knopfler de producer is.


De roepende Willy haalt men op...

WONDER

Geen opmerkingen: